Aliice

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Alice - 11 april 2010 10:35

Hejj:/

Har varit... hm... upptagen nu dom senaste dagarna...

Kan skriva om daganrna lite kort nu...


Torsdag:

Gick upp, åt frukost & fixa mig.

Gick till grannen och åkte till skolan.

Åkte med klassen & paralel klassen till badhuset.

Tillbaks till skolan, lektion, lunch och So med Pe(ä)r päron.:)

Gick hem med Saga, såg på "romeo & julia" och bakade rulltårta.

Sen stress cykla till fotbollen.

Kom hem och gick in till grannen för att få katt instruktioner, dom ska till lalandia så jag ska passa deras katt.

Gick o la mig.


Fredag:

Gick upp, åt frukost & fixa mig.

Gick till skolan med Isak.

Började med läsning och HK sen lunch där man åt kanske 2 mackor, och sen idrott.-.-

Sen gick jag o Julia hem till Julia. Vi fikade och maserade varandra.:) Sen kom Saga och vi börja planera "festen" in i minsta detalj.:P

Sen gick jag och Saga hem.

När jag kom hem gick jag ut till kaninerna och in till Amanda(katten).

Kaffe låg under sin bur och hade slutna ögon.

Jag blev fört rädd men sen när jag klappade dig kollade du på mig.

Jag trodda att du bara vilade men jag hade fel.

När Isak skulle hämta en fotboll i trädgården så han Kaffe ligga i en konstig ställing på marken. Han gick fram till honom och klappade honom, ingen rekation.

Han putade på honom, fortfarande ingen reaktion.

Han blev rädd och sprang in till oss.

Vi sprang ut igen och vi började stor-gråta.

BuHu!!  

Hade väldigt svårt att sova, men vad gör man...


Lördag:

Gick upp vid halv 9 tiden.

Åt frukost o fixa mig. Sen kom Saga och tröstade mig.

Vi satt vi datan o hade skojjigt:) Tack för du fick mig på bättre humör!<33

Sen gick Saga hem för hon skulle till dansen.

Resten av dagen fixade jag mig till kvällen.

Saga kom och hämta mig halv 5 och vi åkte till Julia.:)

När vi kom dit visade Julia vad hon hade gjort där uppe.

Moa kom först av alla och sist kom Annie.

Vi åt tacos och hade godis buffé.

Sen såg vi någon film som hette något.:)

När vi hade sätt färdigt filmen gick vi ut till Julias uterum och körde sanning elr konka. Plötsligt kom Karin in och hon läste en spökhistoria för oss. När den var slut började det blinka, lysa och "banka" på taket. Alla fick panik, elr iaf vi tjejer...  Men det var bara Oliva, Malin & Maja.

Sen gick alla hem och när jag kom hem såg jag på "jävulen bär prada" och sen gick jag o la mig.


Söndag:

Gick upp samma tid som i igår.

Åt frukost och fixa mig.

Sen såg jag på nåt tatuerar pogram på 6:an.

Efter det gick jag till Amanda och Lilla-Molnet.

När jag gjort det hade vi begravning för Kaffe... Nu är han en  

Efter det har jag inte gjort så mkt förutom att ha varit hos grannen som kom idag igen:)

Nu ska jag se på "bubblan med mammizz o pappaizz!:D


God natt!:D

Ciao!  

  

Kaffe: 

 

Du var mitt allt.

 Du åkte upp till en värld där jag inte finns med.

Du var stel och kall.

Men du kommer finnas i mitt hjärta så länge det fortsätter slå.

 Vi var som Jing & Jang, Helan & Halvan och Du & Jag.

Du fanns för mig, tröstade mig och älskade mig i 6år.

Och dom åren har varit dom bästa.

När jag fick dig var du liten som en hand.

Nu är du en ängel i himlen.

Du fick ditt namn Kaffe, för du var svart som kaffe.

På din grav ska jag lägga svampar för,

mamma & pappa sa när vi skulle hämta dig att vi skulle köpa svamp.

Jag var snart 6år och du 2 månader gammal.

Nu är jag 12år och du 6år och i himelen.

Du kunde ha levt längre men det gick inte.

Första kvällen fattade jag inte jag bara grät.

Jag fattar inte nu heller, jag gråter inte men i mitt hjärta saknas en stor bit.

Och det är du.

Isak grät mer än jag, jag vet inte varför men jag är säker på att du har det bra,

var du än är någonstans.

Jag vet att du är uppe i himlen och vakar över oss.

Du vill inte att vi ska sörja men att du vill ha en fin begravning.

Vi ska ha den snart och den kommer vara fin, det lovar jag.

 

Vila i frid Kaffe.<3

 

29 januari 2004- 9 april 2010

Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards