Aliice

Alla inlägg under augusti 2010

Av Alice - 31 augusti 2010 12:07

Hejj! :)

Jag vill ha en Shih tzu!!!!! En liten söt Shih tzu!! :')

Har läst att det är en bra nybörjar hund!Och att den är en trevlig sällskaps hund! :)

Men pappa och mamma tycker inte att vi borde ha en hund för att alla jobbar och jag och Isak går i skola! men på något sätt kan man ju lösa det! Allt man behöver är att tro! x)) Peter Pan inspererat! x))

Hihi, men jag vill verkligen! Dessutom så behöver man ju inte köpa en valp, även om det är det jag vill mest, man kan ju köpa en som är nåt år gammal! :)

Är det nån som har en Shih tzu?

Har du nåt tips??

Är det en bra hund??


Tacksam för svar x))


               Ciao♥

Av Alice - 31 augusti 2010 10:00

Hejj! :)

Idag skolkar jag!!

Haha, näe, men jag är hemma för att jag är sjuk :(

Snuvig som in i och feber trött :( inte kul :/

Innan så hade jag en begravning för en liten fågel som hade fygit in i vårt fönster :(

R.I.P :(


Ja, vad gör ni idag??

Jag snyter mig och stirrar på datorn :/ Kul va??

Näe, inte direkt... :p

Tror faktiskt att jag har feber :(

Usch, jag har ont i huvudet!


Haha, i det här inlägget har jag inte gjort mer än att klaga! xD

Hihi, nu ska jag väl sluta skriva och gå och poppa popcorn! :D


                                  //Izzie Bizzie

Av Alice - 30 augusti 2010 14:44

Hejj! :D

Hade skolfoto idag, hoppas att det blev bra! :)

Sen hade vi liite engelska, jag trodde jag skulle svimma! Usch vad hemskt jag mådde! :( Mådde illa, yr, täppt i näsan mm.! :C Så jag gick upp till Lotte, vår skolsköterska, och hon tog tempen på mig, jag hade lite feber :( Jag fick en ipren och gick till franskan :/ Frös hela lektionen :o Sen så följde jag med Saga när hon och Gustaf skulle ta foto för kamrat-stödjarna, och gick sen och åt, hela matsalen var tom! :O Så jag, Saga och Gustaf satt vid ett bord själva och skojjade :)

Vi kom lite försent till So:n :s Men det gjorde inget :)

Jag mådde fortfarande inte bra så ajg gick upp till Lotte igen och hon sa att jag skulle gå hem och vila. Innan jag gick hem skulle jag säga till lärarna och då märkte jag att Vilma oxå skulle åka hem, så vi cyklade tsm en bit :) Sen cyklade jag hem och gjorde soppa :) moms! :P Och nu vet jag inte vad jag ska göra... Men nåt får ajg väl hitta på! :D


                                //Izzie Bizzie


Av Alice - 29 augusti 2010 17:29

Hejj! :)

Nu har jag åkt på en ordentlig förkylning! Näsan rinner och är täppt, nyser och fryser, har ätit läkerol nästan hela dagen! :/ Inte det bästa kan man säga...Sitter nu här med en långärmad tröja, två av pappas stora koftor, mjukisbyxor och tjockstrumpor! :)


Har varit och kollat på när Isak spelade fotboll i Båstad, fanns några hyfsat snygga halv domare som man kunde kika på! ^^ Hihi :P

Dom vann! :D Woho!! Dom vann, Vårt lag vann! :D

Det börja regna som in i i andra halvlek och alla föräldrar fällde upp paraplyn eller sprang till nämaste tak! x)) Men killarna fortsatte spela! :D *ATSCHO*

Jag som bara hade tagit på med shorts och en tröja :/ Det var nog inte så samrt om man tänker på det... :P


Mamma håller på att göra köttfärslimpa nu nå jag ska gå och se om hon behöver hjälp med något! ;)


Hejdå! /Izzie Bizzie

Av Alice - 28 augusti 2010 18:25

Hej!! :)

Idag har jag varit på Medeltida marknad med familjen. :) Där träffade vi Saga och hennes familj :)

Det var jättekul där och jag köpte en jättefin silver ring med en ljus-ljus-ljus-grön sten i  :) Vi tittade på medeltida jyckel, det var skitcoolt! :D

Sen var det nån turnering typ, dom fick ett avhugget huvud när dom hade gjort 2 saker... :/ Såg inte jättetrevligt ut med huvudena sitta på spikar med ansiktena fulla med hår och måla färg :) Fast sen märkte man ju att det var frigolit :)

Innan vi åkte hem så stannade vi i nån liten by nära havet och fikade lite :) Mysigt ;) På vägen hem såg vi en liten affär med en massa glas saker, jag köpte en jättesöt liten dansös! :D

Sen åkte vi till Maxi och handlade mat och en massa fruk mm :) Vi har bestämmt oss för att köpa mindra godis och sånt och istället äta goda frukter :D


Igår var jag med Saga, vi gjorde våfflor! :D Muums! :P Igentligen skulle Gurra oxå va med men han skulle in till stan och köpa Converse :)

Så jag och Saga gjorde våfflor och gick iväg till lekplatsen och åt där :) När vi ätit färdigt så kastade vi talriks-frisbie! :D I början var det ganska svårt, men sen var vi värsta proffsen! :D

Jag och Saga bestämmde oss för att sova över hos hennes och göra ansiktsmask på varrandra, så vi åkte upp till affären och köpte en avvocado och en påse soppa ^^ Sen åkte Saga hem och åt och sen åkte jag hem till henne med all min packning ;D Först så bäddade vi och sen gjorde vi en ansiktsmask av avoccoado, honung, gurka och kall kokt potatis! x)) Fört ville inte Saga släppa mig fri med mina knasiga idéer men när hon gick ut till sin kanin Nina passa jag på att lägga i potatisen! :D När vi var klara ställde vi in den i kylen och kollade på Smallville. :) När det var slut tog vi ut ansiktmasken och gick upp tillbadrummet för att kleta på den på varrandra! :D Vi såg ut som Shrek! xD Haha! xP Vi hade på den i 20 min och sen skölde vi av den :) Efter det såg vi på "Sex and the city", jätte skojjsig film! :D Och sen gick vi o la oss! :)


Oj! Vad långt jag har skrivit :s

Hihi x))

Nu ska jag gå och hjälpa till med maten! :D

Bilder kommer sen på ringen och dansösen! ;D


                                              /Izzie Bizzie

Av Alice - 24 augusti 2010 17:21

Hejj! :)

Idag hade vi No, Språk, Svenska och Elevens-val :)

Tiden gick jättefort och det var faktiskt jätteroligt! :D

Särskilt No och franska- som jag hade! :D

På No så gick vi ner till stranden och prata lite och så och på franskan pratade vi oxå lite och lärde oss några hälsnings fraser :)

I läxa fick vi att kunna dom utantil till på måndag! :D


Nu tycker jag det doftar mat från köket! :D "Sniff" "Sniff" PIZZA! :D


                                /Izzie Bizzie

Av Alice - 24 augusti 2010 07:13

Godmorgon!! :)

Gick upp vi halv 7 och snart sak jag göra mig iordning till skolan! :)

Vi ska ju åka snart så jag vill inte gå ända till skolan eftersom det blåser så mkt! :s

Men jag ville bara slänga in en hälsning innan jag sticker till skolan! :)

Såå, ja, vi ses! :)


/Izzie Bizzie ♥

Av Alice - 22 augusti 2010 11:54

Hejj! :)

Gick upp vid 7-tiden idag, och gick ut en runda i skogen. :)

Vill så gärna ha en hund som kan följa med! :) En liten söt vovve! :D

Så jag håller på att kolla på olika hundraser för att se vilken jag skulle vilja ha! :D


Isaks match gick bra, det blev oavgjort, men det var ändå jättebra jobbat av dom! :D

Gud! Vad tråkigt jag har det!!! :'O Jag vill ha en hundkompis, Mamma! :'o Snäälla!   

Just nu håller jag på att sriva mitt namn i skrivstil på smågulalappar :)


Har du hund? Kom gärna med bra tips om hur man övertalar en hel familj! :)

Och hur gör ni när ni jobbar/är i skolan??

Måste veta! :s

Hjälp! Beroende! :O


         /Izzie Bizzie


Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards