Aliice

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alice - 30 augusti 2012 12:00


Dagens låt:

 

Dagens låt är 

Curiosity

av

Carly Rae Jepsen

 

Detta är en underbar låt! Älskar den, jag känner mig så dans-sugen när jag hör den! :)

 

Poäng:

9/10

 

Av Alice - 30 augusti 2012 11:22

Hej hej!

Jag är fortfarande sjuk och har druckit te och pillat i mig halstabletter hela dagen. Jag gick upp vid 10, hade tydligen inte vaknat av väckarklockan jag ställt om jag blev frisk på morgonen, högst osanoligt, jag vet. Jag gick direkt och satte mig vid tvn, va inte hungrig. Men nu har jag gjort lite frukost och sitter här istället :)


Ska snart fixa ihop en lista med de bästa filmerna att titta på när man är sjuk :D Blir nog mest "tjejfilmer" ;)


Det här blev ett tråkigt inlägg jag vet, men, jag är sjuk och inte på fotohumör ;)

Av Alice - 29 augusti 2012 19:30

Boktips:

 

Mitt perfekta liv

av

Sarah Dessen 

 

Detta är en av de bästa böckerna jag nånsin läst. Fruktansvärt bra och roligt, man kan knappt lägga ifrån sig den. Jag vet inte riktigt vad som är så bra med den, den ger bara en sån fantastisk feel good känsla och man vill bara läsa mer och mer! Det ända lilla man stör sig på är att Macy är så "rädd" för sin mamma, men storyn hade ju inte blivit lika bra utan det ;)

 

Avskirvet från baksida av boken:

 

Det kommer bli en lång sommar.

Macy ska jobba på bibloteket, plugga ordkunskap och försöka vara så perfekt som möjligt, ivrigt påhejad av sin arbetsnarkoman till mamma.

 

Men ibland händer det oväntade saker. Av en slump får Macy jobb på cateringsfirman Wish. Där lär hon känna Wes; en obegripligt snygg kille med ett inte helt fläckfritt förflutet. Till sin förvåning märker Macy att hon kan prata med honom om allting. Om sina rädslor, om sin pojkvän... Till och med sin döda pappa.

 

Kanske är livet inte bara något som måste uthärdas?

Kanske ska man passa på att leva lite också?

 

Poäng:

9/10


 



Så skynda genast iväg till närmaste biblotek och låna den! Och om du är sugen att ha den stående bland dina böcker, köp den!

 

Av Alice - 29 augusti 2012 18:00


Dagens låt:


 

Dagens låt är

We are never ever getting back together

av

Taylor Swift

 

 


Underbar låt med härligt tempo. Älskar allt med den.

 

Poäng:

10/10

 

Av Alice - 29 augusti 2012 14:51

I måndags gick jag tidigare från skolan för att hinna till min klippning, det var den ända lediga på länge. I alla fall så kapade jag av ca 10cm från mitt långa hår, så nu har jag till precis vid armhålan ;) 


 Nu (Ofixat hår, no smile mm.)

 Då 


Nu är det fullständigt lent och mjukt. Åh, me love!<3


Av Alice - 29 augusti 2012 13:52

Nu har jag nystart här på bloggen! Nytt namn, ny header och ny inspiration! Det här ska bli så kul :D


Idag har jag inte varit i närheten av skolan, är förkyld som jag vet inte vad. Det är nog min käre bror som smittat mig. Gick upp vid 10 och satte mig vid tvn med en kopp te och en macka. Sen dess har jag satt igång en maskin tvätt, som jag förresten måste ta ut nu, och kollat runt lite on the internet :)

Skolan började för drygt en vecka sen. Lite såg man ju fram till det, men nu med alla läxor och prov... Usch, jag ryser vid tanken! Första dagen va det matte, vi fick på direkten ett prov vi skulle göra för att se var vi var någonstans, det var 9:ornas nationella för 3 år sen...

Just nu sitter jag i köket och har perfekt utsikt över två byggare i huset bredvid som jobbar utan tröja, inte så dåligt ändå ;)


Igår betällde jag två par skor från ellos.se som kommer to moi nästa vecka :D Lite över 600 för båda+frakt och sånt, inte illa :))

Dom här snyggingarna. Me love!<3

Och dom här. Gossighet på hög nivå!


Jag måste bara passa på att tipsa er om JLovesMac1 på youtube. Hon är otroligt rolig och gör fab videos!


Xoxo  

Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards