Aliice

Alla inlägg under april 2010

Av Alice - 27 april 2010 15:59

Hejj igen :)

Som jag sa i förra inlägget skulle jag fota eftersom nummer 1 vann tävlingen! :D

Och nu har jag gjort det. :)

Jag har oxå börjat på en berättelse!

Så här är början:


Det var en gång en kvinna och en man som väldigt gärna ville ha en dotter!
Och så plötsligt kom en flicka skuttande, hon såg ut att vara runt 2 år.
Hon skuttade fram till mannen & kvinnan och sa med hög och pipig röst:
- Hej, jag heter Ina och jag är ert barn nu, hihi!
Mannen och kvinnan kollade konstigt på henne, hon hade kolsvart hår, isblå ögon och var klädd i en kort kort klänning som var ljusrosa, ett par tights och ett par 10cm klackskor.
Och så hade hon en massa mascara och en massa läppglans.
Sen ryckte dom på axlarna och presenterade sig som Hans och Greta.
Dom gick in i ett stort hus som var gjort av marsipan!
Ina började äta på marsipanen, hon åt och åt.
Tillslut var hon så tjock som en rullande tunna och huset var halvt! :o

***

Hur ska det nu gå för Ina, Hans och Greta??!


Ha Ha! xD

nu ska ni väl få se bilderna som blev bra (enligt mig)!! :)<33

                     

  ***

Riktiga vår tecken! :D

Näe, nu ska jag nog sluta skriva...


För idag alltså!


Ciao<33  

Av Alice - 27 april 2010 10:30

Hejj :)

Vaknade av att pappa kom upp och fråga hur jag mådde, jag mådde inte jätte bra så jag stannade hemma. Åt frukost med "American Dreamz", soffan, kuddar och en filt.

När den var slut tog jag två mackor till och satte mig här.

Näe, nu vet jag inte vad jag ska göra, jag kanske ska kolla lite på kläder... Hmm... det gör jag nog :)

Just de, Saga kunde nog följa med mig till stan! :D

I´m happy now! <3

Näe men, här kan jag ju inte sitta o dega, elr jo det kan jag nog men jag börjar bli rastlös eller hur man nu säger, så nu skriver jag bara det som ploppar upp i hjärnan.

Okeej?

Bra! :)


Näe, så här kan jag inte ha det :/

Nu får jag ta o hitta på nått!

Kanske:

1. Fota- Final! 

2. Fortsätta sitta här och tråka

3. Kolla kläder på tex. hm.se -Final!

4. Sms:a

5. Sova


Okej, nu stryker jag över några!

Nu är det 2 kvar!

FINAL!!!:o

Nu står det mellan *trumvirvel* 1 & 3 !!!!!! WoHo!

Nu tar jag bort ännu än... och vem det blir får ni se efter pausen!

*Paus*

Det blir tyvärr... Nummer 3 som åker ut!

Ge nummer 3 en stor applåd!

*Klapp, klapp*

*Ger blommor till nummer 3*

*Kramar om nummer 3*

*Och nummer 3 går ut*

En stor applåd för vinnaren av "Alice nästa sak att göra"!! Kom fram nummer 1, var inte blyg.

*Nummer ett kommer fram på scenen*

*Publiken klappar helvilt*

*Nummer 1 får en pokal som är lika stor som han själv! :o*

*Nummer 1 får en stor bukett blommor*

*Och 10.000 kr*

Adjö, adjö nummer 1, trevligt att träffas!

*Nummer 1 hoppar ut genom rummet*

Ja, nu var det här pogramet slut för ikväll, vi hoppas på en ny härlig kväll med er i morron kväll! Ha en fortsatt trevlig kväll!

*Knaster, knaster*

*Tv stängs av och alla går hem*

Slut!

Gud! Jag har gjort en saga nananananana!!! :P

Ha Ha, näe men nu ska jag fota lite och så ska jag nog skriva en skoj berättelse! :D

Ciao<3  


Av Alice - 26 april 2010 20:39

Hejj :)

Gick upp kl. 6 och duschade, sen åt jag frukost o fixa mig.

Efter det åkte jag iväg till skolan men pappa i Isak.

Dagen började med matte, där vi hade nationelt prov, seriöst jag hoppade över 2 uppgifter :$

Det var typ 52 jag satt o tänkte på den i... hm... många minuter.

                  4

Sen hade vi slöjd där jag o Saga fortsatte med våra underbara pöskepsar! :D

Sen var det mat Cilli con carne, elr hur man nu stavar det. ;P

Det var oxå då jag började må illa och känna mig yr o konstig.

Så på rasten satt jag o Julia(som inte mådde bra hon heller) i kapprummet och mådde dåligt satt ihop tryckt och ja, jag lyssnade lite på musik.

Usch, har väl fått nån illamående/yr/konstig/trött- sjuka! :o

Sen fick vi gå hem:)

Så nu har jag suttit o kollat film hela eftermiddan o suttit vi datan nu på kvällen :)

Nee, nu får jag väl ta o hoppa i säng så får vi se om jag går till skolan i morron!:)


Ciao<3     



Av Alice - 25 april 2010 18:51

Hejj:)

Gick upp vid 9-tiden idag! :o

Konstigt att jag inte är trött! :o

Ne men, efter jag hade ätit frukost gick jag upp hit och började städa.

Sen vi 14-tiden gick jag och grannen ner till stranden, där vi "råkade" bada.

Hehe, sen gick vi hem igen och jag fortsatte städa.

Sen kom den andra grannen och frågade om jag o Isak ville spela fotboll med henne o några fler.

Vi sa ja och gick till "fotbollsplanen" och börja spela.

Sen slutade vi spela och jag gick hem till grannen.

Sen kom den andra grannen(som jag hade varit på stranden med) och frågade om hon fick va med.

Det fick hon, men då så började vi bråka lite och det verkade som om hon tyckte hon va bättre än oss bara för hon va äldre, så jag sa bah:

- Asså fattar du hur mycket sånna som du stör mig, sånna som tror att dom är bättre för dom är äldre!

Usch!!!

Sen gick jag hem, och där tog mitt goda humör slut för idag.

När jag kom hem tog jag två rostade mackor och satte mig här och började skriva, samtidigt som jag städade och kollade på kläder.

Sen blev det mat,, kyckling & ris.

Och nu sitter jag här.


Igen.

Ne men, nu skulle jag egentligen duschat men vet inte om jag hinner det... ;S

Aja, vi får se hur jag gör!

Biilder:

 

Hittade dom här två snyggingarna på hm.se     

Gillar starkt denna bild! :D     


Ciao!<3

Av Alice - 24 april 2010 22:23

Ska på kusinens konfermation den 8:de och har typ inga kläder att ha på mig,

så jag tänkte ta med mig några kompisar ut på stan nån gång nästa vecka- elr näst nästa- och kolla om det finns nåt fint man kan köpa.

Jag har ju iaf minst 1000kr på "pappa banken" så då kan man lika bra använda dom. :)

Tänkte skaffa naglar oxå men då behöver jag hjälp om man ska kalla det nåt, alltså kanske jag köper lösnaglar, men vi får se.

Jag ska nog be grannen klippa håret på mig nu innan det.

Kommer nog gå igen ALLA klädaffärer med dam/tjej kläder för at hitta nåt :)

Kommer att ha kramp i fötterna men det får det va värt :D

Nu är det bara att hoppas på att nån vill följa med! ;o

Ne men det vill dom nog.


Tror jag...


Hehe, ne men nu ska jag väl sluta..

Ciao<3

:(

Av Alice - 24 april 2010 17:19

Hejj :)

I går va jag så duktig så jag trodde att vi skulle samlas 16.30 så jag hade lite panik en stund, tills mamma sa att vi inte skulle samlas förens 16.45, så jag tog det lite lugnare och eftersom jag gjorde det betyde det att jag kom sist av alla!

Grattis Alice  

Jag hann inte skriva när jag kom hem igår,

Så här kommer lite om hur dagen va igår.


Vi alla samlades och åkte iväg till Strövelstorp.

Dom flesta av oss åkte med " bussen" men det var några som åkte i bilar.

När vi kom fram gick vi in i ett omklädningsrum och bytte om.

Sen gick ut till planen som låg lite avskilt elr hur man nu säger.

Matchen började men jag var inte med i början.

Sen kom jag in som back.

Efter ett tag fick jag en boll rakt på kinden/läppen/näsan.

Den kändes alldeles förlamad, usch.

Och eftersom jag har tandställning så började läppen blöda, inte särskilt nice :S

Men jag fortsatte spela.

Sen fick jag gå ut igen, det fick Josse b oxå om jag minns rätt.

Vi satte oss nära planen och prata onskefulla planer om hur vi skulle skada det andra laget. xD MoHaHaHa! Och bara en stund senare skadade nån i de andra laget sig! :D

Ne men, vi förlora med 15(17?)-0 :$

Duktigt va?

Sen åkte jag med pappa hem, fast först åt vi på mcdonalds. Mums!


Nu ska jag gå och spela fotboll med grannen!

Ciao!<3  



Av Alice - 23 april 2010 15:25

Hej :)

Klockan 16.30 ska jag och dom andra i laget samlas för att åka till Strövelstorp.

Hoppas vi vinner, tjejer!:)

Nee, men man får väl hoppas,, blir den första då ;P

Men vi har ju inte hållit på lika mkt som dom andra lagen :/

Men nu måste jag gå så jag hinner!


Ciao!<3  

Av Alice - 22 april 2010 19:58

 

Dagens låt:



Dagens låt är

"Whataya Want From Me"

med "Adam Lambert"


Låten är bra och är

lätt att sjung med i!


Poäng:

10


Länk:

http://www.youtube.com/watch?v=MjN-0hDLUqY


Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards