Aliice

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Alice - 30 juli 2010 20:59

Hejj! ;)

Vet ni?

Min morfars, farmors, morfars, farmor var Sofia Albertina!   

Om ni inte vet vem det är så kolla på Wikipedia! Hon var dotter till Kung Adolf Fredrik och Lovisa Ulrika av Preussen och syster till Gustav III och Karl XIII och

faster till Gustav IV Adolf!


År 1787 blev hon utsedd till nästa regerande abbedissa och fick rang som monark i den tjeserliga tyskromerska riksdagen!

Från 1814 var hon även drottning över Norge!


Coolt??!! :D

Jag är faktiskt ganska stolt för min bakrund! ^^



Idag blev det tyvärr ingen tur till Helsingborg, både för att vi inte hade tid och för det fula vädret :(


Nu ska jag nog sluta skriva och kolla på andra grejer på datorn! :)


Ciao♥♥

Av Alice - 30 juli 2010 13:25

Hejj! :)

Det blir förmodligen Helsingborgsfestivalen/Rixfmfestival senare idag! ;)

Grannen kanske följer med.

Jag tycker det är så härligt när musik är så hög och det dunkar så där mysigt i kroppen! Hehe, det kan låta lite konstigt men så är det! ;D

Nu ska jag nog stänga ner här och passa på att städa rummet en aning! ;) Det ser ut som det har varit krig där inne! :o


Ciao♥♥

Av Alice - 30 juli 2010 10:34

Hejj! ;)

Nu har jag just ätit frukost och det blåser och regnar som bara den! Kallt är det oxå! Enligt mig då, mamma tycker inte det! Det är ju 16 grader ute men jag tycker ändå att det är kallt!


Vad ska ni göra idag??

Själv ska jag kanskeva med nån kompis eller så tittar jag på film och sitter vid datorn hela dagen... :)


Vi får se hur det blir! ;)


Ni är det bara ca. 3 veckor kvar till skolan börjar igen och jag börjar i 6:an och kommer med en massa nya grejer för året! :D

Jag behöver iaf nya smycken till skolstarten så jag sitter här och kollar igenoom cocoo.se

Dom har väldigt många och fina accessoarer där! ;)


Ciao♥♥

Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards