Aliice

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Alice - 10 september 2012 17:00


Boktips:

 

Mycket mer än så

av 

Sarah Dessen

Mycket mer än så är precis som de ändra böckerna (Mitt perfekta liv och Du glömde säga hejdå) jag läst av Sarah Dessen, dvs. underbar! Det roliga är att karaktärer från både Du glömde säga hejdå och Mitt perfekta liv dyker upp här. Jag hade läst på flera sidor att denna var den bästa av de tre, så jag läste denna sist. Jag har väldigt svårt att välja vilken av dom som var bäst men denna var i alla fall otroligt bra. LÄS DEN!


Avskrivet från baksida av boken:


Auden är perfekt. Den perfekta dottern, den ansvarsfulla systern, den duktiga eleven. Helt enkelt tjejen man kan lita på. Själv har hon länge känt sig instängd av alla krav, och hon har inte haft något socialt liv eller sovit en hel natt på flera år.

 

När hennes pappa frågar om hon vill tillbringa sommarlovet hos honom och hans nya familj, i den lilla staden vid kusten, tackar hon ja. Hon börjar sommarjobba i en klädbutik och plötsligt händer någonting. Hon får lära sig allt om hur tjejer pratar och beter sig, om vänskap och om kärleksbekymmer. Och så möter hon Eli, en ensamvarg som också han har svårt att sova om nätterna. Tillsammans ger de sig ut på ett uppdrag: Auden för att göra allt det där hon aldrig har gjort, Eli för att lära sig leva med de skuldkänslor han bär på efter bästa kompisens död.

 

Det blir sommaren när allt förändras.

 

Poäng:

9/10

 

 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Hello, Hola, Bonjour, Guten tag! Säg det hur ni vill. Välkommen hit till mig! Jag är 14 år och skriver om min vardag samt annat skoj som händer runt omkring mig :)

Bubbleroom

Bloggvärde

Räknare

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards